MINIMIORDER
Ingen order är för liten. Alla som fyllt 18 år är välkomna att beställa.
PRISER
Priserna visas i SEK, moms ingår i priset med f.n 25%
LEVERANSTID
Normalt skickas varorna inom 3-5 dagar. Gäller dock med reservation för slutförsäljning eller eventuella leveransförseningar.
Under högsässong kan leveranstiden öka.
Om en vara anges som beställningsvara kan leveranstiden bli 1-2 veckor beroende på typ av vara och leverantör. Möbler som ej finns i lager kan ha längre leveranstider. Kontakta gärna oss betr. beställningsvaror, så tar vi reda på leveranstiden innan ni beställer.
FRAKT SAMT LEVERANSSÄTT
Fraktkostnaden för en beställning är 59:- detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Vissa varor är fraktfria om man endast beställer dem, det står i så fall i texten under varan i webbshoppen. Det blir däremot inte fraktfritt om man lägger till varor med frakt på i samma order eller om man lägger till ytterligare fraktfria varor så totalvikten överstiger fraktfri gräns. För skrymmande och extra tunga varor tas en extra avgift ut, fn 89:-
HANDLAR MAN ÖVER 1000.- ÄR DET FRAKTFRITT
Varorna skickas med Postnord, som brev eller som paket till närmaste ombud. Vi kan även använda oss av Schenker eller DHL.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller transportör som utfört leveransen och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
För snabbare och smidigare leveranser uppge ditt mobilnummer i beställningen för sms avisering. Vi tar inget ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktbolaget.
För ej utlösta försändelser förbehåller vi oss rätten att fakturera en avgift på 395 kr. Outlösta försändelser omfattas inte av ångerrätten.
Man kan även, utan kostnad, hämta sin beställning i vår butik i Infra City i Upplands Väsby under våra ordinarie öppettider. Efter 14 dagar av ej uthämtade varor hos oss, faller både varorna och betalningen till oss.
BETALNINGSALTERNATIV
-Förskottsbetalning
Kostnad: 0 kr
Du betalar in pengarna i förskott till vårt bankgiro nr 5725-7362. Varorna skickas så fort betalningen syns på vårt konto. Om vi ej fått din betalning inom 4 dagar från betällningstillfället, annuleras ordern.
-Kortbetalning PAYSON
Kostnad: 0 kr
Med PAYSON betalar du säkert med koto- , betalkort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.
-Faktura KLARNA
Kostnad:
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
REKLAMATION
Skulle varan vara defekt eller skadad ber vi dig omgående kontakta oss via e-mail: info@inredningscompaniet.se så vi får informera hur returen ska gå till. För att kunna reklamera krävs ett kvitto/följesedel.
Vid tvister följer vi Reklamationsnämndens beslut.
SKICKA EJ TILLBAKA NÅGON REKLAMATION UTAN ATT FÖRST HA KONTAKTAT OSS! Tel:076-328 18 80 Mån-Fre 11-18, Mail:info@inredningscompaniet.se.
ÅNGERRÄTT
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten.
Meddela oss om detta snarast möjligt, dock senast 14 dagar från det att varan mottagits.
Vi kräver att varan/varorna är oanvända, hela och returneras i originalförpackning. Efter att vi mottagit varan och kontrollerat den återbetalar vi varans värde. Vi kräver kvitto/följesedel vid öppetköp.
Varor som returneras mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
PERSONUPPGIFTSLAGEN
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen
TVIST
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/